آموزش مراحل چاپ کتاب | هزینه چاپ کتاب

۲۱۳ بازديد

آشنایی با مراحل چاپ کتاب برای هر مهارت و کسب و کاری که دارید در موفقیت و افزایش اعتبار شما نقش موثری خواهد داشت . درضمن با چاپ کتاب می توانید موضوعاتی که فکر می کنید بهتر است به گوش اغلب افراد برسد را نوشته و نشر کنید.

شما در هر زمینه ای که فکر می‌کنید از علم و دانش کافی بهرمند هستید می‌توانید دانش خود را در قالبی کتابی با ارزش و ماندگار ارائه دهید و برای خود ارزشی دو چندان در حرفه و محیط اجتماعی خود مهیا کنید. اگر در دانشگاه در حال تحصیل هستید و می خواهید این راه کسب علم و دانش را ادامه دهید، چاپ کتاب می تواند به عنوان رزومه تحقیقاتی شما و نمره مثبت به شمار آید به خصوص در آزمون مصاحبه دکتری. برای اینکه بتوانید چاپ کتاب خود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید، دانستن مراحل چاپ کتاب و هزینه چاپ کتاب به شما کمک بسیاری خواهد کرد.


مرحله هفتم: ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام وصول

پس از اینکه کتاب به چاپ رسید، ناشر باید ۱۰ نسخه از آن به وزارت ارشاد ارسال کند و با دریافت اعلام وصول، عملاً فرایند چاپ کتاب به اتمام رسیده است.

آمادگی موسسه نارون پاب برای انجام تمامی مراحل فوق در ۱ ماه
قابل ذکر است که موسسه چاپ کتاب نارون آمادگی دارد تمامی مراحل چاپ کتاب شما را در کمترین زمان و با هزینه بسیار پایین به انجام برساند. با توجه به اینکه این موسسه ماهانه ده‌ها کتاب را به چاپ می‌رساند، هزینه تمام شده بسیار کاهش می‌یابد که در صورت چاپ کتاب توسط خود فرد این هزینه چند برابر خواهد شد.


روش های چاپ کتاب:


کتاب پس از صدور مجوز چاپ وارد مراحل چاپ می­شود. روش­های مختلفی برای چاپ کتاب وجود دارد.

۱ ــ چاپ دیجیتال(چاپ بر اساس تقاضا): این روش مناسب چاپ با تیراژ پایین است و در آن نیازی به فیلم و زینک (لیتوگرافی) نیست. چنانچه چاپ زیر ۲۰۰ جلد باشد این روش مناسب و کیفیت آن نیز برای کتاب قابل قبول است. توجّه داشته باشید این روش برای چاپ با تیراژ بالاتر مقرون به صرفه نیست.

دقت کنید که در چاپ کتاب با تیراژ پایین(زیر ۲۰۰ جلد)به دلیل اینکه چاپ دیجیتال انجام میشود و چاپ دیجیتال هزینه بالایی دارد فروش کتاب در این روش صرفه اقتصادی ندارد.و در تیراژهای خیلی پایین ممکن است هزینه انجام شده بر روی هر جلد حتی از قیمت پشت جلد هم بیشتر شود.
به همین دلیل چاپ با این روش برای افرادی که انگیزه شان از چاپ کتاب دلیل دیگری غیر از فروش است و یا اساتیدی که نیاز به تعداد محدود کتابشان برای تامین نیاز دانشجویان خود دارند مناسب است.

۲ ــ ریسوگراف: دستگاه ریسوگراف، دستگاهی شبیه دستگاه کپی در مقیاس بزرگتر است.چاپ با دستگاه ریسوگراف ارزانتر تمام می­شود ولی دارای کیفیت بسیار پایینی است.(این انتشارات هیچیک از کتابهای خود را با این روش به چاپ نمی رساند).

۳ ــچاپ اُفست: بهترین روش چاپ کتاب، چاپ اُفست است. چاپ اُفست دارای کیفیت مطلوبی است و دارای کیفیت نسبتا بهتری از چاپ دیجیتال است و برای تیراژهای بالا (۵۰۰ عدد به بالا) بسیار مقرون به صرفه است.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.